Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 3 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Aktualności

  • Webinar dla konsumentów | 28.09 - Influencer marketing pod lupą UOKiK

    Webinar odbędzie się w środę, 28 września, o godz. 13:00 O prowadzonych postępowaniach, karach i zarzutach oraz Rekomendacjach dla branży influencer marketingu z Krzysztofem Lehmannem, ekspertem UOKiK porozmawia Agnieszka Kopacz – Domańska.  Link do spotkania: www.infoliniakonsumencka.pl/live/ Możesz wziąć w nim udział również poprzez nasz profil na Instagramie uokikgovpl Nagranie będzie dostępne na stronie: www.infoliniakonsumencka.pl/webinary-podcasty/
    Data publikacji: 28-09-2022 08:41
  • Maluchy na zakupach - ABC Małego Konsumenta

    20 września dzieci przedszkolne świętowały Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. Z myślą o nich UOKiK przygotował projekt edukacyjny ABC Małego Konsumenta, który w przyjazny i przystępny sposób, łącząc naukę z zabawą, przybliży najmłodszym podstawowe pojęcia i zasady dotyczące robienia zakupów. Rodzicu, opiekunie, nauczycielu – wejdź na malykonsument.uokik.gov.pl i wprowadź swoich podopiecznych w świat świadomych wyborów konsumenckich.
    Data publikacji: 26-09-2022 08:40
  • Webinar dla konsumentów | 15.09

    Turysta mądry po szkodzie, czyli m.in. jak złożyć reklamację i wyegzekwować swoje prawa, jeśli urlop nie poszedł zgodnie z planem. Z Anną Myrczek, ekspertką Europejskiego Centrum Konsumenckiego przy UOKiK porozmawia Agnieszka Kopacz-Domańska. Webinar odbędzie się w czwartek, 15 września o godz. 13:00
    Data publikacji: 13-09-2022 08:33
  • Wyprawka szkolna - ostatni dzwonek

    Podręczniki, zeszyty, wybór szkolnego plecaka, fotelu czy biurka… To ostatni moment na zakupy przed pierwszym dzwonkiem. Rodzicu, opiekunie! Pamiętaj, że masz różne prawa gdy kupujesz online i w sklepie stacjonarnym. Jeśli produkt ma wadę – skorzystaj z prawa do reklamacji. Dotyczy ono również towarów używanych np. podręczników zakupionych w księgarni, antykwariacie czy komisie. Nie kieruj się wyłącznie walorami estetycznymi czy ceną. Zwróć uwagę na kwestie zapewniające dziecku wygodę, bezpieczeństwo i zdrowy kręgosłup.
    Data publikacji: 31-08-2022 08:20
  • Biura podróży wypłacą środki za niewykorzystane vouchery podróżne

    W odpowiedzi na skargi konsumenckie Prezes UOKIK zbadał praktyki stosowane przez dwanaście biur podróży. Prezes UOKiK sprawdził jak przedsiębiorcy rozliczają się z voucherów oferowanych za odwołane usługi z powodu pandemii koronawirusa. Badane biura podróży zmieniły niezgodne z prawem zasady – turyści otrzymają  zwrot pieniędzy za niewykorzystane bony turystyczne.
    Data publikacji: 25-08-2022 09:27
  • Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty

    Przedsiębiorcy stosują różne chwyty marketingowe, które mają sprawić, że podejmiesz decyzję szybko i bez zastanowienia. W ten sposób mogą skłonić Cię do zakupu rzeczy niepotrzebnej, w zawyżonej cenie lub słabej jakości. UOKiK przypomina, jakie masz prawa w sezonie letnich obniżek.
    Data publikacji: 26-07-2022 08:24
  • Transakcje nieautoryzowane - zarzuty wobec 5 banków

    Z konta bez twojej zgody zniknęły pieniądze, zgłosiłeś to do banku, a ten odmówił zwrotu kwoty nieautoryzowanej transakcji? Zgodnie z prawem na banku spoczywa odpowiedzialność dochowania szczególnej staranności w zakresie przechowywania i ochrony środków pieniężnych. Bank musi zwrócić konsumentowi pieniądze, chyba że podejrzewa oszustwo z jego strony i zawiadomił o tym organy ścigania. Prezes UOKiK postawił zarzuty 5 bankom - dotyczą bezprawnej odmowy zwrotu kwoty nieautoryzowanych transakcji i wprowadzania konsumentów w błąd w odpowiedziach na reklamacje.
    Data publikacji: 19-07-2022 10:11
  • Webinar dla konsumentów - „Konsument w drodze na zagraniczne wakacje”

    „Konsument w drodze na zagraniczne wakacje” czyli m.in. odwołane loty, odrzucone reklamacje, ogromne kolejki do kontroli bezpieczeństwa. Z Wojciechem Szczerbą - ekspertem Europejskiego Centrum Konsumenckiego przy UOKiK, porozmawia Agnieszka Kopacz-Domańska. Webinar dla konsumentów odbędzie się w czwartek, 21 lipca, o godz. 13:00 Link do transmisji: https://www.infoliniakonsumencka.pl/live/
    Data publikacji: 19-07-2022 09:47
  • #NaUrlopie - wakacyjne rady w środy!

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Europejskie Centrum Konsumenckie w ramach wspólnej akcji #NaUrlopie radzą, jak sprostać wakacyjnym problemom w podróży! Do końca lipca - w każdą środę w mediach społecznościowych ECK i UOKIK będą pojawiać się porady urlopowe dla konsumentów!
    Data publikacji: 20-06-2022 10:55
  • Webinar dla konsumentów

    Zmarnowany urlop – czyli jaki? Co może czyhać na turystów? Co powinno nas zaniepokoić już na etapie wyboru oferty wypoczynku? Na co uważać? Czego się wystrzegać? Overbooking w hotelu, w którym mieliśmy wypoczywać. Jak nie stracić głowy i zachować szansę na udane wakacje?
    Data publikacji: 20-06-2022 10:50
Wersja XML