Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 2 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Aktualności

  • Kolejna kara Prezesa UOKiK za nieuczciwe pokazy

    Fałszywy pretekst spotkania, nieistniejace nagrody i rzekome promocje – takie techniki stosuje spółka Swiss-Med ze Stęszewa, by zwabić konsumentów na pokazy handlowe i sprzedać im produkty po zawyżonych cenach. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Swiss-Med ponad 1,6 mln zł kary. Wszczął także postępowanie wyjaśniające wobec firmy Eneda, na której praktyki podczas pokazów skarżą się konsumenci.
    Data publikacji: 05-10-2020 12:41
  • Play zwróci niewykorzystane pieniądze z kont pre-paid

    Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał sieć Play do zwrotu konsumentom pieniędzy pozostałych po wygaśnięciu konta pre-paid. W toku jest jeszcze postępowanie wobec Orange Polska. Wcześniej do zmiany praktyki zobowiązał się T-Mobile, a za podobne praktyki został ukarany Polkomtel.
    Data publikacji: 05-10-2020 12:35
  • Sprawdzaj, czytaj, pytaj!

    Kampania społeczna Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma zwrócić uwagę na nasilone zagrożenie nieuczciwymi praktykami rynkowymi i oszustwami. Ze skarg konsumentów wynika, że do wielu osób kierowane są oferty alternatywnych inwestycji finansowych, które fałszywie obiecują szybki zysk bez ryzyka. Konsumenci namawiani są także na produkty lub usługi, które fałszywie obiecują ochronę zdrowia lub leczenie. UOKiK przygotował dwa spoty ostrzegające przed tego typu praktykami. Więcej na stronie: https://www.uokik.gov.pl/dzialania_edukacyjne_konsumenci.php#faq4106
    Data publikacji: 15-09-2020 12:59
  • Ustawowe wakacje kredytowe - UOKiK sprawdza banki

    Konsument, który stracił pracę lub inne główne źródło dochodu, może zawiesić spłatę kredytu na trzy miesiące – to rozwiązanie wprowadziły przepisy tzw. Tarczy antykryzysowej 4.0.
    Data publikacji: 12-08-2020 09:44
  • 3,5 mln zł kary dla Comfort Med+. Łamanie praw konsumentów na pokazach handlowych

    Comfort Med+ wprowadzał konsumentów w błąd, przekazując zaproszenia na pokazy i podczas prezentacji produktów. Naruszał też ich prawa w zakresie odstąpienia od umowy. Prezes UOKiK nałożył na Comfort Med+ 3,5 mln zł kary i nakazał natychmiastowe zaniechanie nieuczciwych praktyk. Konsumencie, masz prawo w ciągu 14 dni odstąpić od umowy zawartej na pokazie, a w razie problemów – skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej.
    Data publikacji: 06-08-2020 09:21
  • Kary dla Idea Bank, rekompensaty dla konsumentów - decyzje Prezesa UOKiK

    Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał 4 decyzje wobec Idea Bank, nałożył na bank kary w łącznej wysokości ponad 17,2 mln zł oraz nakazał wypłacić po 38 tys. zł rekompensaty konsumentom, którzy nabyli certyfikaty inwestycyjne emitowane przez Lartiq (dawniej Trigon).
    Data publikacji: 15-07-2020 09:57
  • Bezpieczniejszy streaming wideo.

    Obecnie większość globalnej przepustowości internetowej jest używane do transferu streamingowego. Obok tych legalnych platform na rynku funkcjonują również fałszywe, które wyłudzają dane, naciągają klientów i nie respektują prawa autorskiego. Przed ryzykiem związanym z korzystaniem z nich przestrzega sieć Europejskich Centrów Konsumenckich w raporcie “Bezpieczny streaming wideo”.
    Data publikacji: 15-07-2020 09:50
  • Kredytobiorcy odzyskają co najmniej 1,5 mld złotych - efekty działań UOKiK

    14 największych banków stosuje zwrot pobranych części opłat w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu konsumenckiego z zastosowaniem metody liniowej, postulowanej przez Prezesa UOKiK. Wejdź na finanse.uokik.gov.pl i sprawdź na kalkulatorze UOKiK orientacyjną kwotę zwrotu.
    Data publikacji: 14-07-2020 09:17
  • T-Mobile zwróci niewykorzystane pieniądze z kont pre-paid

    Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał T-Mobile Polska do zwrotu pieniędzy pozostałych po wygaśnięciu konta pre-paid. W toku są postępowania wobec Orange Polska i P4, wcześniej za podobne praktyki został ukarany Polkomtel.
    Data publikacji: 14-07-2020 08:47
  • Problem zwrotu wpłaconych środków w razie rezygnacji bądź odwołania imprezy turystycznej z powodu epidemii wirusa SARS-CoV-2 - wystąpienie RPO.

    Z uwagi na wiele skarg konsumentów, w których podnoszony jest problem zwrotu przez biura podróży wpłaconych środków w razie rezygnacji bądź odwołania imprezy turystycznej z powodu epidemii wirusa SARS-CoV-2, Rzecznik Praw Obywatelskich wystosował wystąpienie do Minister Rozwoju Jadwigi Emilewicz  o stanowisko w celu zapewnienia konsumentom należytej ochrony prawnej oraz odzyskania zamrożonych oraz nieoprocentowanych prywatnych środków finansowych. Poniżej link: https://www.rpo.gov.pl/pl/content/koronawirus-rpo-nie%20bedzie-szybkiego-zwrotu-pieniedzy-za-odwolane-imprezy-turystyczne
    Data publikacji: 15-06-2020 13:37
Wersja XML