Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 3 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Aktualności

  • #NaUrlopie - wakacyjne rady w środy!

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Europejskie Centrum Konsumenckie w ramach wspólnej akcji #NaUrlopie radzą, jak sprostać wakacyjnym problemom w podróży! Do końca lipca - w każdą środę w mediach społecznościowych ECK i UOKIK będą pojawiać się porady urlopowe dla konsumentów!
    Data publikacji: 20-06-2022 10:55
  • Webinar dla konsumentów

    Zmarnowany urlop – czyli jaki? Co może czyhać na turystów? Co powinno nas zaniepokoić już na etapie wyboru oferty wypoczynku? Na co uważać? Czego się wystrzegać? Overbooking w hotelu, w którym mieliśmy wypoczywać. Jak nie stracić głowy i zachować szansę na udane wakacje?
    Data publikacji: 20-06-2022 10:50
  • Spłata kredytu hipotecznego - stanowisko Prezesa UOKiK

    Jeśli spłacasz całkowicie lub nadpłacasz kredyt hipoteczny, który wziąłeś po 21 lipca 2017 r., bank musi się z tobą rozliczyć z opłat pobranych w związku z zawarciem umowy. Szczegóły znajdziesz w najnowszym stanowisku Prezesa Urzędu.
    Data publikacji: 11-05-2022 11:21
  • Webinar dla konsumentów | 21.04

    Co zrobić, gdy zamówione w sieci buty okazały się za małe? Czy prawo do zwrotu i reklamacji jest takie samo, gdy kupuję online z polskiego i zagranicznego sklepu? Kto może mi pomóc jeśli okazało się, że sklep nie istnieje? Na te i wiele innych pytań odpowie dr Kamil Szpyt, radca prawny, specjalista w zakresie nowych technologii i e-commerce, podczas webinaru: Zakupy w sieci. Jakie prawa ma konsument?
    Data publikacji: 21-04-2022 10:09
  • Rekompensaty dla konsumentów za usługi dodatkowe

    Netia, Orange i Play oddadzą konsumentom opłaty za włączane bez ich wyraźnej zgody usługi dodatkowe. Wszystkie reklamacje będą pozytywnie rozpatrzone, zmienią się też standardy informowania konsumentów o płatnych usługach. To efekt decyzji Prezesa UOKiK.
    Data publikacji: 21-04-2022 10:02
  • Fotowoltaika - działania Prezesa UOKiK

    Coraz większemu zainteresowaniu konsumentów instalacjami fotowoltaicznymi towarzyszy rosnąca liczba skarg na tę branżę. Najwięcej zgłaszanych problemów dotyczy utrudniania odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem i obciążania konsumentów kosztami w takiej sytuacji. Prezes UOKiK postawił zarzuty spółkom FG Energy oraz Krajowy Projekt Energetyczny, toczy się także 10 postępowań wyjaśniających. Niektóre działania już zakończyły się z korzyścią dla konsumentów.
    Data publikacji: 23-03-2022 11:00
  • UOKiK uruchomił infolinię konsumencką po ukraińsku

    Data publikacji: 14-03-2022 09:42
  • Światowy (Ty)Dzień Konsumenta

    W tym roku Światowy Dzień Konsumenta świętujemy przez cały tydzień – od 14 do 18 marca, a tematem przewodnim będą konsumenci w social mediach i pułapki influencer-marketingu!
    Data publikacji: 14-03-2022 09:03
  • Zwrot nietrafionego prezentu, reklamacja nieudanego balu

    Boże Narodzenie i Sylwester za nami.  UOKiK podpowiada co zrobić, jeśli nie wszystko się udało, a prezenty nie do końca przypadły nam go gustu.
    Data publikacji: 03-01-2022 10:31
  • Bezpieczne zabawki na Mikołajki

    Zbliżają się Mikołajki. Sprawdź, czy zabawki jakie kupujesz w prezencie są bezpieczne. Prezes UOKiK wraz z Inspekcją Handlową skontrolowali ponad 200 modeli różnych zabawek. Eksperci zweryfikowali, czy są one dobrze oznakowane i nie zagrażają najmłodszym konsumentom. Obejrzyj film i zobacz jak wybrać prezent dla swojego dziecka.
    Data publikacji: 03-12-2021 13:17
Wersja XML