-
Przedsiębiorcy stosują różne chwyty marketingowe, które mają sprawić, że podejmiesz decyzję szybko i bez zastanowienia. W ten sposób mogą skłonić Cię do zakupu rzeczy niepotrzebnej, w zawyżonej cenie lub słabej jakości.
UOKiK przypomina, jakie masz prawa w sezonie letnich obniżek.
Data publikacji: 26-07-2022 08:24
-
Z konta bez twojej zgody zniknęły pieniądze, zgłosiłeś to do banku, a ten odmówił zwrotu kwoty nieautoryzowanej transakcji?
Zgodnie z prawem na banku spoczywa odpowiedzialność dochowania szczególnej staranności w zakresie przechowywania i ochrony środków pieniężnych.
Bank musi zwrócić konsumentowi pieniądze, chyba że podejrzewa oszustwo z jego strony i zawiadomił o tym organy ścigania.
Prezes UOKiK postawił zarzuty 5 bankom - dotyczą bezprawnej odmowy zwrotu kwoty nieautoryzowanych transakcji i wprowadzania konsumentów w błąd w odpowiedziach na reklamacje.
Data publikacji: 19-07-2022 10:11
-
„Konsument w drodze na zagraniczne wakacje” czyli m.in. odwołane loty, odrzucone reklamacje, ogromne kolejki do kontroli bezpieczeństwa.
Z Wojciechem Szczerbą - ekspertem Europejskiego Centrum Konsumenckiego przy UOKiK, porozmawia Agnieszka Kopacz-Domańska.
Webinar dla konsumentów odbędzie się w czwartek, 21 lipca, o godz. 13:00
Link do transmisji: https://www.infoliniakonsumencka.pl/live/
Data publikacji: 19-07-2022 09:47
-
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Europejskie Centrum Konsumenckie w ramach wspólnej akcji #NaUrlopie radzą, jak sprostać wakacyjnym problemom w podróży!
Do końca lipca - w każdą środę w mediach społecznościowych ECK i UOKIK będą pojawiać się porady urlopowe dla konsumentów!
Data publikacji: 20-06-2022 10:55
-
Zmarnowany urlop – czyli jaki? Co może czyhać na turystów? Co powinno nas zaniepokoić już na etapie wyboru oferty wypoczynku? Na co uważać? Czego się wystrzegać? Overbooking w hotelu, w którym mieliśmy wypoczywać. Jak nie stracić głowy i zachować szansę na udane wakacje?
Data publikacji: 20-06-2022 10:50
-
Jeśli spłacasz całkowicie lub nadpłacasz kredyt hipoteczny, który wziąłeś po 21 lipca 2017 r., bank musi się z tobą rozliczyć z opłat pobranych w związku z zawarciem umowy. Szczegóły znajdziesz w najnowszym stanowisku Prezesa Urzędu.
Data publikacji: 11-05-2022 11:21
-
Co zrobić, gdy zamówione w sieci buty okazały się za małe? Czy prawo do zwrotu i reklamacji jest takie samo, gdy kupuję online z polskiego i zagranicznego sklepu? Kto może mi pomóc jeśli okazało się, że sklep nie istnieje? Na te i wiele innych pytań odpowie dr Kamil Szpyt, radca prawny, specjalista w zakresie nowych technologii i e-commerce, podczas webinaru: Zakupy w sieci. Jakie prawa ma konsument?
Data publikacji: 21-04-2022 10:09
-
Netia, Orange i Play oddadzą konsumentom opłaty za włączane bez ich wyraźnej zgody usługi dodatkowe.
Wszystkie reklamacje będą pozytywnie rozpatrzone, zmienią się też standardy informowania konsumentów o płatnych usługach.
To efekt decyzji Prezesa UOKiK.
Data publikacji: 21-04-2022 10:02
-
Coraz większemu zainteresowaniu konsumentów instalacjami fotowoltaicznymi towarzyszy rosnąca liczba skarg na tę branżę.
Najwięcej zgłaszanych problemów dotyczy utrudniania odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem i obciążania konsumentów kosztami w takiej sytuacji.
Prezes UOKiK postawił zarzuty spółkom FG Energy oraz Krajowy Projekt Energetyczny, toczy się także 10 postępowań wyjaśniających.
Niektóre działania już zakończyły się z korzyścią dla konsumentów.
Data publikacji: 23-03-2022 11:00
-
Data publikacji: 14-03-2022 09:42