Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 3 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Aktualności

  • Samolotem i koleją po Europie - kampania informacyjna. Wideoczat - 21 czerwca o godz. 12.00.

    Europejskie Centrum Konsumenckie wspólnie z Rzecznikiem Praw Pasażerów (przy ULC) oraz Rzecznikiem Praw Pasażera Kolei (przy UTK) planuje kampanię przedwakacyjną: "Samolotem, koleją po Europie- wakacje 2021".
    Data publikacji: 21-06-2021 09:05
  • Nie daj sobie ukraść pieniędzy z konta - UOKiK ostrzega

    UOKiK otrzymuje skargi od konsumentów, którzy w wyniku oszustwa stracili pieniądze z konta. Przypominamy, że bank powinien w ciągu jednego dnia roboczego oddać konsumentowi utracone w wyniku oszustwa środki, a następnie wyjaśnić kto odpowiada za incydent lub zgłosić takie przypadki organom ścigania
    Data publikacji: 10-06-2021 10:10
  • Polkomtel usunie nieprawidłowości związane z SMS-ami premium i wypłaci rekompensaty konsumentom

    Polkomtel odrzucił Twoją reklamację związaną z usługami premium z wykorzystaniem numerów 7218 i/lub 60228? Dostaniesz zwrot podwojonej opłaty, którą poniosłeś z powodu korzystania z tych usług. To efekt decyzji Prezesa UOKiK - Polkomtel został zobowiązany do systemowych zmian, które wyeliminują nieprawidłowości w świadczeniu usług o podwyższonej opłacie.
    Data publikacji: 07-06-2021 09:23
  • Zbliża się Dzień Dziecka!

    Zbliża się święto najmłodszych konsumentów – Dzień Dziecka. W związku z tym UOKiK zaplanował szereg działań edukacyjno-informacyjnych dla małych i dużych – w szczególności dla tych, którzy importują, produkują i sprzedają zabawki i inne produkty dla dzieci (czyli przedsiębiorców), a także dla wszystkich, którzy kupują piłki, lalki czy samochodziki (czyli rodziców, opiekunów, ale także żłobków czy przedszkoli).
    Data publikacji: 25-05-2021 12:56
  • Urząd Komunikacji Elektronicznej zaprasza na konferencję "j@ online - bezpieczny w sieci"

    Urząd Komunikacji Elektronicznej przygotował nową kampanię edukacyjno-informacyjną „j@ online”, która jest odpowiedzią na stale rosnącą skalę zagrożeń jaką są ataki phishingowe. Narażeni są wszyscy konsumenci, którzy często korzystają z sieci, ale zapominają o podstawowych zasadach cyberbezpieczeństwa.      
    Data publikacji: 09-04-2021 11:49
  • Wesołego Alleluja!

    Data publikacji: 01-04-2021 10:42
  • 15 marca - Światowy Dzień Konsumenta.

    Brak opisu obrazka
    Światowy Dzień Konsumenta, znany też jako Światowy Dzień Praw Konsumenta, obchodzony jest 15 marca, ponieważ tego dnia w 1962 roku miało miejsce przełomowe orędzie Johna F. Kennedy’ego, w którym prezydent USA sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów do: informacji, wyboru, bezpieczeństwa i reprezentacji. W Polsce Światowy Dzień Konsumenta obchodzony jest oficjalnie od roku 2000.
    Data publikacji: 15-03-2021 23:15
  • Zaproszenie na bezpłatną konferencję on-line „Konsument w dobie COVID-19”.

    Z okazji obchodzonego 15 marca Światowego Dnia Praw Konsumenta, ERIF Biuro Informacji Gospodarczej i Stowarzyszenie Aquila zapraszają na konferencję on-line.
    Data publikacji: 12-03-2021 11:02
  • Zbliża się Światowy Dzień Konsumenta!

    Światowy Dzień Konsumenta, którego celem jest podnoszenie świadomości konsumentów na temat ich praw, to święto każdego z nas. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował w związku z nim wiele atrakcji, m.in.: ❌wideoczaty z ekspertami przez cały tydzień, codziennie od godz. 12:00 ❌interaktywne narzędzie edukacyjne – konsument.edu.pl ❌cykl porad na Twitterze (UOKiKgovPL)
    Data publikacji: 12-03-2021 10:44
  • Kary za nieuczciwą sprzedaż na pokazach

    Ponad 3,5 mln zł – to suma kar nałożonych przez Prezesa UOKiK  na 6 firm, które łamały prawa konsumentów podczas pokazów oraz prezesa zarządu jednej z nich, który utrudniał przeprowadzenie kontroli. Organizatorzy prezentacji wprowadzali konsumentów w błąd m.in. handlowcy ukrywali faktyczny cel spotkania, nie spełniali obietnic dotyczących prezentów, wabili fikcyjnymi promocjami i ograniczali prawo do reklamacji lub odstąpienia od umowy. Seniorze, skorzystaj z rad UOKiK i nie daj się oszukać podczas pokazu
    Data publikacji: 29-01-2021 14:17
Wersja XML