Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 3 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Aktualności

  • Stracisz dane, stracisz pieniądze!

    Dziś rusza kampania społeczna Prezesa UOKiK „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. UOKiK ostrzega przed próbami wyłudzania danych i kradzieży pieniędzy. Niestety konsumenci, w tym seniorzy, coraz częściej padają ofiarą cyberoszustów. Ich metody są coraz bardziej wyszukane i niemal każdego dnia przybierają nowe formy.        
    Data publikacji: 05-12-2022 09:36
  • Informacja o cenie liczy się nie tylko w Black Friday

    Black Friday – nie tylko tego dnia UOKiK sprawdza, jak przedsiębiorcy informują o cenach produktów i usług. Co drugi przedsiębiorca błędnie zamieszcza ceny lub nie zamieszcza ich wcale. Najczęściej: nie wskazuje cen jednostkowych, czyli tych za sztukę, kilogram lub litr. UOKiK przypomina! Za nieuczciwe oznaczanie cen grożą kary nawet do 10 proc. obrotu. Pobierz raport i wykaz przedsiębiorców.
    Data publikacji: 28-11-2022 10:47
  • Punkt Przyjęć Interesantów RPO w Wałbrzychu

    Od września obywatele mogą znów osobiście zgłaszać swoje sprawy w Punkcie Przyjęć Interesantów Rzecznika Praw Obywatelskich w Wałbrzychu. Punkt działa w pierwsze czwartki miesiąca, w godzinach 09.00-14.00 w Urzędzie Miasta w Wałbrzychu przy pl. Magistrackim 1. Przyjmują pracownicy Biura Pełnomocnika Terenowego RPO we Wrocławiu. W Punkcie Przyjęć Interesantów Rzecznika Praw Obywatelskich można: dowiedzieć się, w jaki sposób sformułować wniosek do Rzecznika, zgłosić swoją sprawę i złożyć pisemny wniosek, skonsultować sprawę prowadzoną już przez Biuro RPO, uzyskać informację prawną, dowiedzieć się więcej na temat kompetencji Rzecznika.   Najbliższy termin przyjęć to 1 grudnia 2022 r., a kolejny 5 stycznia 2023 r. Udając się na dyżur należy zabrać ze sobą dokumentację obrazującą sprawę.
    Data publikacji: 23-11-2022 08:58
  • Black Friday: Ceny bez tajemnic

    Czy każda promocja to okazja do zakupu w atrakcyjnej cenie? Jakie praktyki stosują sprzedawcy? Konsumencie, sprawdź, na co zwracać uwagę, by wybierać świadomie.
    Data publikacji: 23-11-2022 08:27
  • Bezpieczny Black Friday - czyli na co zwrócić uwagę podczas zakupów w Internecie?

    Przed nami okres największych wyprzedaży w ciągu całego roku, i kluczowy moment, czyli tzw. Black Friday, w którym można zrobić zakupy po wyjątkowo korzystnych cenach. W tym roku Czarny Piątek przypada na 25 listopada. Polacy szturmem ruszą na zakupy, by skorzystać z rabatów i promocji, większość z nich skorzysta z oferty sklepów i platform internetowych. Na co zwrócić uwagę i jak bezpieczne kupować w sieci? Warto zapoznać się z “Dekalogiem bezpiecznych e-zakupów” przygotowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.
    Data publikacji: 22-11-2022 08:51
  • Transakcje nieautoryzowane w pytaniach i odpowiedziach

    Co zrobić, gdy z rachunku skradziono pieniądze? Jak nie wpaść w pułapki oszustów? Jakie są obowiązki dostawców płatności, np. banków w przypadku kradzieży środków? Prezes UOKiK wspólnie z Rzecznikiem Finansowym przygotowali odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w sprawie transakcji nieautoryzowanych. Wejdź na stronę finanse.uokik.gov.pl i sprawdź, jak nie dać się zmanipulować oszustom i jakie masz prawa, gdy wbrew twojej woli dojdzie do transakcji oszukańczej.
    Data publikacji: 18-11-2022 08:05
  • Inspekcja Handlowa - sprawdzi, doradzi, pomoże

    Czy wiesz czym zajmuje się Inspekcja Handlowa? Zakres jej działań jest naprawdę szeroki, a możliwości pomocy konsumentom - duże. Obchodzony 20 października Międzynarodowy Dzień Mediacji to okazja do poznania Inspekcji Handlowej jako pośrednika, dzięki któremu możemy efektywnie dochodzić swoich praw w sporach z przedsiębiorcami.
    Data publikacji: 21-10-2022 12:57
  • Prezes UOKiK stawia zarzuty Santander Bank Polska

    Santander Bank Polska to pierwszy bank, któremu Prezes UOKiK postawił zarzuty za nierozliczanie się z pobranych opłat w przypadku całkowitej wcześniejszej spłaty kredytu hipotecznego. Jeśli spłacasz całkowicie przed terminem kredyt hipoteczny, który wziąłeś po 21 lipca 2017 r., bank powinien rozliczyć proporcjonalnie koszty pobrane w związku z zawarciem umowy.
    Data publikacji: 06-10-2022 11:31
  • Webinar dla konsumentów | 28.09 - Influencer marketing pod lupą UOKiK

    Webinar odbędzie się w środę, 28 września, o godz. 13:00 O prowadzonych postępowaniach, karach i zarzutach oraz Rekomendacjach dla branży influencer marketingu z Krzysztofem Lehmannem, ekspertem UOKiK porozmawia Agnieszka Kopacz – Domańska.  Link do spotkania: www.infoliniakonsumencka.pl/live/ Możesz wziąć w nim udział również poprzez nasz profil na Instagramie uokikgovpl Nagranie będzie dostępne na stronie: www.infoliniakonsumencka.pl/webinary-podcasty/
    Data publikacji: 28-09-2022 08:41
  • Maluchy na zakupach - ABC Małego Konsumenta

    20 września dzieci przedszkolne świętowały Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. Z myślą o nich UOKiK przygotował projekt edukacyjny ABC Małego Konsumenta, który w przyjazny i przystępny sposób, łącząc naukę z zabawą, przybliży najmłodszym podstawowe pojęcia i zasady dotyczące robienia zakupów. Rodzicu, opiekunie, nauczycielu – wejdź na malykonsument.uokik.gov.pl i wprowadź swoich podopiecznych w świat świadomych wyborów konsumenckich.
    Data publikacji: 26-09-2022 08:40
Wersja XML